Mediaplus wint C&A's Europese media-account

13.02.2023

"Meest mensgerichte modemerk van Europa" in de maak

De juiste boodschap op het juiste moment is waar het om gaat als je miljoenen consumenten wil bereiken. C&A heeft zich dit als doel gesteld en heeft op basis daarvan haar Europese mediabudget aanbesteed. De taak voor het winnende bureau is om van C&A het "meest mensgerichte modemerk" van Europa te maken. Mediaplus wist C&A daarvan te overtuigen in het pitchproces en won.

Het begon allemaal in 1841 met een klein linnen- en katoenbedrijf in Sneek, Nederland. Vandaag de dag is C&A een van de grootste modebedrijven in Europa met meer dan 25.000 werknemers. Dagelijks trekken talloze consumenten naar een van de meer dan 1.300 winkels in 17 Europese landen. Mediaplus International ontfermt zich voortaan ook over C&A-klanten. De bureaugroep met vestiging in de Houthavens in Amsterdam won het Europese media-account van de moderetailer in een pitch tegen vier andere concurrenten. Het mandaat omvat mediastrategie, planning en inkoop.

Bovenal zal het Mediaplus-team met een holistische kijk op alle marketingdisciplines, tot ver buiten de mediasfeer, bijdragen. C&A ondergaat momenteel een ingrijpende transformatie. Van fysieke retailer tot omnichannelretailer, winkels worden gemoderniseerd en kleinere conceptstores flankeren nu de grote kledingwinkels. Het plan is om van C&A het "meest mensgerichte modemerk" van Europa te maken. Mediaplus begeleidt de transformatie als strategische business partner. Alles draait om de "&": Store & Web Traffic, Brand & Performance, Online & Offline Media, Global & National – Mediaplus & C&A. Ook hier kwam de bijzondere datacompetentie van Mediaplus Realtime om de hoek kijken.

"We kijken uit naar onze nieuwe samenwerking met Mediaplus", zegt Richard Haram, Head of Omni Marketing & Media Management bij C&A. “Mediaplus heeft zeer sterke media-expertise in heel Europa, wat zal helpen om de groeiplannen van C&A over het hele continent te versnellen. We hielden van hun toewijding aan ons merk en hun passie voor de groei die voor ons ligt.”

Menno Westinga, Managing Director van Mediaplus Nederland, legt uit: "Klanten willen een uitstekend begrip van hun branche, advies op ooghoogte en inspiratie. C&A is al meer dan 180 jaar een traditioneel merk en wordt al zes generaties geleid door de eigenaar. Dat is een perfecte match voor ons, aangezien we een door een partner beheerde en onafhankelijke bureaugroep zijn. We hadden vanaf het begin een heel goed gevoel. We zijn trots en blij dat we door C&A zijn gekozen. Voor ons heeft C&A topprioriteit."

Neem voor meer informatie contact met ons op, of schakel direct met jouw contactpersoon.

Neem contact met ons op!
Pim van Houten
Mediaplus wint C&A's Europese media-account
PR & Content Director